fbpx

Ny börjar vårens Yoga drop-in

Hej allihopa. Dags för vårens Yoga drop-in.

Tänk på att du bör ha provat Yoga vid tidigare tillfällen för att du enklast kan delta i gruppen. 

Följande drop-in finns för våren 2020:

Hatha yoga drop-in

Tisdagar kl 18.00-19.00
21 januari till 31 mars, uppehåll vecka 8

Längd: 60 min
Pris: 170 kr

Onsdagar kl 07.30-08.15
22 januari till 1 april, uppehåll vecka 8

Längd: 45 min
Pris: 130 kr

Instruktör: Maria Lindgren

Hatha/MediYoga mix drop-in

Torsdagar kl 17.30-18.30
23 januari till 2 april, uppehåll vecka 8

Längd: 60 min
Pris: 170 kr

Instruktör: Juan Carlos, MediYoga terapeut

Juan Carlos och Maria Lindgren

Ny kiropraktor kollega

Vi kan med glädje meddela att leg kiropraktor Tanja Sjögren blir vår nya kollega på Ryggcentrum Lund från och med måndagen den 3 februari. Tanja har tidigare arbetat på Pluspraktik i Kristianstad och senast året har hon varit på Victoria vård & hälsa i Limhamn. För närvarande vidareutbildar sig Tanja inom kiropraktisk behandling av barn och när hon är färdig kommer hon även att få en Master´s degree, Chiropractic Peadiatrics från McTimoney College of Chiropractic, United Kingdom. Det går redan nu att boka tid till Tanja på hemsidan. Välkomna

kiropraktor Tanja Sjögren

Hållbara nyårslöften

Nyårslöftet är en signal om hopp, att tänka att livet ska bli bättre skänkerglädje och framtidstro. Många har dock erfarenheten att nyårslöften inte funkar. Ofta beror det på att man inte tänkt igenom sitt löfte. I den första stora svenska studien om nyårslöften för några år sedan höll drygt hälften av deltagarna sina löften. Vägen till framgång är planering och tydliga mål. För att du ska lyckas:

Sätt konkreta mål. Ju vagare löfte desto större risk att skjuta det på framtiden. Om du vill börja springa är det klokt om du har joggingskorna inköpta. 

Ha positivt utformade nyårslöften. Fokusera på det du vill uppnå och undvik ord som alltid, aldrig och inte. Att löva sig själv för mycket kan paradoxalt nog leda till ökad risk att man inte håller löftet på sikt. 

Sätt ribban lagom högt. Fråga dig själv och andra om målet är realistiskt att uppnå på ett års tid. Bryt sedan ned ditt mål i konkreta mätbara delmål. 

Belöna dig själv när du lyckas. När du lyckas med ditt första ”mini-mål”, kom ihåg att ge dig själv en belöning. 

Ta bakslag med ro. Alla upplever någon gång bakslag när man försöker etablera en ny vana. Det betyder inte att man är tillbaka på ruta ett. Att analysera och lära av sina misstag är en nyckel till framgång. 

Lycka till!

Malin Bäckman

Leg psykolog

Nyårslöfte 1

Nya prisuppgifter 2020

Från och med 1 januari 2020 kommer vi göra mindre prisjustering pga. ökade kostnader. 

Prisuppgifter 2020 Ryggcentrum Lund

Har du ont i käken?

Är du spänd i käk- och nackmuskler? Här på Ryggcentrum Lund får du hjälp av våran fysioterapeut/sjukgymnast Katja Junge som bland annat specialiserat sig på att behandla besvär från käkleden. Katja har arbetat med funktionsanalys och behandling av käkar i flera år. Det vanligt att besvär med käkarna även ger huvudvärk och ibland även symtom i nacken. Vid ditt besök hos fysioterapeut Katja Junge kommer hon att göra en undersökning och bedömning innan en manuella behandling påbörjas. Välkomna😊

fysioterapeut Katja Junge

Copyright © 2020 Ryggcentrum Lund
Webbsida av Joomlaproffs.se