fbpx

Extra insatt Hatha yoga kurs

Yoga kurser för hösten 2020 blev rekord snabbt fullbokade. Yogainstruktör Maria Lindgren öppnar upp för en extra Hatha yoga kurs med start måndagen 7 september 2020 kl 15.30-16-30. Sammanlagt blir det 10 tillfällen med uppehåll i vecka 44. För att kursen ska bli av behöver minst 5 stycken att boka. Pris 1500 kr. Välkomna!

yoga positioner

Hösten 2020 Yoga kurser

Nya tider och nya vanor

Har du spänningar i axlar, nacke, rygg - arbetat hemifrån under våren - känt dig mera stressad och öka oro

Då kan Yoga var en lösning och hjälp på vägen till ett friskare och rörligare liv. 

Yogan kan ge dig ökad rörlighet, bättre andning, avslappning, bättre syreupptagning, bättre sömn, hjälpa dig att bli starkare och förbättra ditt välbefinnande. 

Nu går det att boka Yoga kurser inför hösten 2020. 

Hatha yoga kurs, kl 18.00-19.00, tisdagar från 1 september till 10 november med uppehåll i vecka 44. Sammanlagt 10 ggr.  Pris 1500 kr. Instruktör Maria Lindgren

Hatha yoga kurs, kl 16.45-17.45, torsdagar från 3 september till 12 november med uppehåll i vecka 44. Sammanlagt 10 ggg. Pris 1500 kr. Instruktör Maria Lindgren

Hatha/MediYoga mix kurs, kl 18.00-19.00 torsdagar från 3 september till 12 november med uppehåll 44. Sammanlagt 10 ggr. Pris 1500 kr. Instruktör Juan Carlos, MediYogaterapeut. 

Välkomna, Juan Carlos och Maria 

yoga text

Godmorgon och välkomna till vecka 17

Godmorgon och välkomna till vecka 17.

Denna veckan har vi på Ryggcentrum Lund klinikmöte tisdagen 21 april kl 12-14 samt vi har utbildning och träning onsdagen 22 april kl 10.45-13.45 och därför håller vi stängt dessa tider. Övrigt är vi på plats som vanligt på våra ordinarie öppettider.
Vi har akuttider lediga denna veckan till kiropraktor, psykolog, fysioterapeut och massageterapeut. Boka på hemsidan www.ryggcentrumlund.se eller ring 046-46046012 så hjälper vi dig.

IMG 7556

Tips till dig som arbetar hemifrån

Här kommer några tips till er som arbetar hemifrån.

Senaste veckorna har många undrat om vad man själv kan göra för att förbättra ergonomi där hemma nu när allt fler arbetar hemifrån.

Här är några tips:

  • Sitt vid ett skrivbord eller köksbord och undvik soffan.
  • Har du en laptop kan du ställa den på några böcker så att skärmen kommer i ögonhöjd. Det förutsätter förstås att du använder ett externt tangentbord och mus. 
  • Har du en extern skärm är detta ännu bättre. En större skärm är ofta bättre för ögonen förutsatt att den är rätt inställd. 
  • Använd din mobiltelefons timerfunktion till att larma efter ca 40–60 minuter och res dig upp och ta en kort paus. Passa då på att göra några hemmasysslor så att du får aktiverat dina leder.
  • Har du höj- och sänkbart bord så alternera gärna mellan att stå och sitta. Byt position med ca 30–60 minuters intervall.
  • Om du har några telefonmöten inbokade så kan du gå runt i lägenheten/huset samtidigt. Använd hörlurar för att skona nacken.
  • Om du har mycket som ska läsas så kan du variera mellan att sitta och ligga ner. Det finns även lässtativ för att placera böcker med viss lutning som minskar behovet att luta huvudet framåt över boken.
  • Ta gärna några promenader under dagen. Om det finns möjlighet, motionera gärna under dagen. Ta en löprunda, cykla eller testa gärna ett av utomhusgymmen.

Hälsningar från Ryggcentrum Lund.

arbeta hemifrån covid 19

Folksam - ny samarbetspartner

Har du en sjukvårdsförsäkring hos Folksam så kan du använda den till behandlling hos våra kiropraktorer, fysioterapeut och psykolog. Innan besöket så kontakta din vårdplanerar hos Folksam sedan ordnar vi resten. Länk till Folksam sjukvårdsförsäkring. Välkomna. 

Folksam

Copyright © 2020 Ryggcentrum Lund
Webbsida av Joomlaproffs.se